نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
۰ |
۰
کلوب| سیتی، پپ و اورتگا یک قدم تا قهرمانی!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

منچستر سیتی در حساس‌ترین و سخت‌ترین بازی خود در کورس قهرمانی، سه شنبه شب به مصاف تاتنهامی رفت که برخی از هوادارانش آرزوی باخت تیم خود را داشتند!

برد دو گله سیتیزن‌ها با دبل ارلینگ هالند در بازی مهم هفته ماقبل آخر پریمرلیگ به همین راحتی و آسانی به دست نیامد. پپ و شاگردانش به نوعی جان به لب شدند تا توانستند به سه امتیاز فوق‌العاده حیاتی در مسیر چهارمین قهرمانی متوالی خود برسند.

در نیمه اول این بازی، گلی زده نشد و آنچنان اتفاق خاصی رخ نداد اما در نیمه دوم کار برای منچستر سیتی تا جایی پیش رفت که امکان داشت جام در آخرین قدم‌ها و گام‌ها از دستان سیتیزن‌ها بلغزد و سر بخورد و توپچی‌های لندن برای فتح جام کمی امیدوار شوند.

در همان دقایق پایانی بازی - که منچستر سیتی با تک گل‌هالند از حریف خود پیش بود - سون هیونگ مین، کاپیتان و ستاره‌هاتسپر در یک تک به تک موفق به گلزنی نشد و واکنش بی نظیر اورتگا، جام را برای پپ و تیمش نگه داشت.

در واقع اورتگا در همان تک صحنه به قدری درخشید که اگر سیتی دیدار آخر برابر وستهم را با برد پشت سر بگذارد و جشن قهرمانی را بر پا کند، یکی از علت‌های بزرگ قهرمانی خواهد بود.

جالب اینجاست که ادرسون - سنگربان اصلی سیتی - در برخوردی با بازیکن تاتنهام از ناحیه چشم به شدت آسیب دید و نتوانست به بازی ادامه دهد. همین مصدومیت ادرسون را از لحاظ روانی بدجوری تحت تاثیر قرار داد و او به شدت از تعویضش با اورتگا ناراحت و عصبانی شد.

هیچ هواداری فکرش را نمی کرد که قهرمان قصه قهرمانی این فصل سیتی، گلر سی و یک ساله آلمانی نیمکت تیم پپ باشد. اورتگا بیست و یک دقیقه در زمین برای سیتیزن‌ها حاضر بود و موفق به ثبت سه مهار موفق شد که بدون هیچ شکی مهار توپ سون تاثیر زیادی در قهرمانی منچستر سیتی برای دهمین مرتبه در تاریخ فوتبال باشگاهی انگلیس خواهد داشت.

این مهار اورتگا ناخودآگاه ذهن طرفداران فوتبال را به سمت و سوی فینال جام جهانی اخیر در قطر می برد؛ جایی که امیلیانو مارتینز در صحنه ای مشابه با باز کردن بدن خود به شکل گلرهای هندبال و یک مهار استثنایی با پا، کولو موآنی را در حساس‌ترین لحظه جام ناکام گذاشت.

تنها سه روز تا برگزاری آخرین هفته فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ باقی مانده و پپ و شاگردانش تمام تمرکز خود را به بازی یکشنبه برابر پسران دیوید مویس معطوف ساخته اند. آرسنال هم مقابل اورتون صف آرایی می کند و باید دید که بالاخره کدام تیم، فاتح عنوان قهرمانی پریمر لیگ فصل جاری خواهد شد.

بسیاری از هواداران و کارشناسان فوتبال متفق‌القولند که منچستر سیتی چهارمین قهرمانی متوالی خود را به دست می آورد و رکورد جدیدی در تاریخ لیگ برتر انگلیس از خود به جا خواهد گذاشت. اما هنوز هیچ چیز مشخص نیست و شاید عصر یکشنبه شاگردان آرتتا، بتوانند مثل لیورپول یورگن کلوپ جام و رکورد را از مردان آبی شهر منچستر بگیرند.

معین احمدوند|باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی