نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
واکنش جودوکار خبرساز به ماجرای طلای نابینایان/ فدراسیون از من یک خواهش داشت!
منبع: ایرنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

وحید جدی به جنجال اخیر برای کسب مدال طلای جودو نابینایان واکنش نشان داد.

تیم ملی جودو نابینایان و کم بینایان ایران با کسب سه مدال طلا و یک نقره موفق شد عنوان قهرمانی مسابقات این رشته را در باکو کسب کند. وحید نوری، سیدمیثم بنی‌طبا و وحید جدی به مدال طلا و محمدرضا خیرالله‌زاده مدال نقره کسب کرد. کسب مدال طلای وحید جدی با واکنش فدراسیون جودو همراه و این فدراسیون در بیانیه‌ای اعزام وی را به مسابقات باکو غیر قانونی دانست.

وحید جدی در واکنش به بیانیه فدراسیون جودو گفت: نمی‌دانم هدف از این بیانیه‌نویسی چیست اما من چهار سال است که در مسابقات کشوری و در بخش نابینایان فعالیت دارم و کلاسبندیم نیز در داخل تایید شده است. فدراسیون چند ماه پیش یک خواهش از من داشت و برای آنان در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی مسابقه دادم. باید بگویم با وجود حضورم در جودو سالم‌ها، کلاسبندی من B۲ است و هیچ مشکلی نیز برای مسابقه در بخش نابینایان ندارم.

دارنده مدال طلای مسابقات جهانی باکو ادامه داد: شاید برخی به کلاس‌بندهای داخلی ایراد وارد بدانند اما من در کشور جمهوری آذربایجان نیز کلاسبندی شدم. چهار پزشک معتمد مسابقات من را معاینه کردند و مشکلی برای مسابقه نداشتم. اعتبار این کلاسبندی نیز برای چهار سال است و مشکلی هم برای حضور در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس ندارم. اگر فدراسیون جودو ایرادی دارد باید از پزشکان خارجی بگیرد. من مشکلی برای مسابقه ندارم و در صورت اعزام به تورنمنت‌های بزرگ برای رسیدن به پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس تلاش خواهم کرد.

وحید جدی در مسابقات جهانی باکو در وزن ۷۳ کیلوگرم، جودوکاران مغولستان، گرجستان و قزاقستان را شکست داد و در دیدار فینال هم نماینده اوکراین را با شکست بدرقه کرد تا صاحب گردن آویز طلا شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی